Signat el contracte entre l'Ajuntament i l'empresa constructora per les obres del futur complex esportiu amb piscina
La signatura va tenir lloc divendres passat i els treballs els executarà l'empresa ROGASA

Ara sí que ja es pot dir començar a dir blat pel que fa al nou complex esportiu municipal amb piscines. Ja s’ha lligat bé l’aspecte tècnic i legal, amb l’empresa ROGASA, encarregada de les obres. El contracte ja s’ha firmat de manera blindada. Va ser divendres passat i avui ho ha donat a conèixer l’Ajuntament a través del seu servei de comunicació i el mateix alcalde amb la seva veu a través del perfil d’Esquerra Republicana a les xarxes.
La firma de la qual l'Ajuntament ha difós fotografies va a anar a càrrec de l’alcalde i Alberto Martín, director de l’àrea de construcció de ROGASA. Resolts els entrebancs al Tribunal de Contractes del Sector Públic, per les al·legacions que hi van presentar un grup d’empreses la tardor passada, ROGASA serà l’única empresa encarregada d’aixecar el futur equipament esportiu.
Les obres adjudicades per 7,1 milions d'euros han de començar a principis del mes que ve, amb un termini d’execució de 22 mesos. El contracte també inclou el manteniment del complex durant dos anys, un cop acabada la construcció. Per l’alcalde, Oriol Lozano, el complex és molt més que una gran obra constructiva.
L’equipament, es construirà en terrenys municipals entre l’avinguda de l’Ebre i els carrers Maria Aurèlia Capmany, Ter i Miquel Martí i Pol. La redacció del qual va anar a càrrec del despatx d’arquitectes Barceló Balanzó, que també assumeixen la direcció facultativa de les obres. El nou complex esportiu tindrà més de 4.000 metres quadrats i inclourà dues piscines cobertes i dues exteriors, sauna, banys de vapor, quatre sales d’activitats, a més d’espais tècnics, vestidors i zones de circulació. També comptarà amb serveis complementaris amb espai de bar.
El procés d’aquest complex es va iniciar el mandat anterior amb un estudi de viabilitat esportiva i econòmica que, amb aquestes condicions, considerava sostenible. Justament aquest ha estat el punt on es van començar a fer visibles algunes divergències entre les diferents formacions del consistori, tot i estar d’acord que aquesta és una demanda històrica. Des de Junts, consideren que, en aquests moments, l’esforç econòmic pot condicionar altres obres de futur. Des del PSC argumenten que, potser hauria estat millor esperar un temps, i un cop assumida la decisió, optar per un complex amb dues piscines, aptes per competicions de natació.
En aquest temps, el projecte ha rebut diferents subvencions: una del programa General d’Inversions de la Diputació de 820 mil euros, a més d’una altra del Pla Únic d’Obres i Serveis de la Generalitat de més de 700 mil euros. Per a fer front a l’obra, l’Ajuntament va subscriure un crèdit de 7,5 milions d’euros, dels quals en va amortitzar un milió i mig que sumen aquestes dues aportacions públiques.





