Queixes d'usuaris de transport, sobretot en relació a la línia de Mollet

Entre els motius més generalitzats hi ha l'haver d'anar de peu en hores punta o el compliment dels horaris

portal Actualitat
Queixes d'usuaris de transport, sobretot en relació a la línia de Mollet

Primera setmana sencera laborable d’aquest 2026, on ja es dona per iniciada la rutina laboral, també en el transport públic, amb noves tarifes que entren en vigor aquesta setmana però en la que es manté la bonificació del 50%. El que continuen també són les queixes d’usuaris. Al nostre municipi, el gruix i intensitat de les es concentren en la línia de bus que connecta amb Mollet, d’acord amb el que hem recollit de diversos usuaris habituals, aquestes darreres setmanes. 

Actualment hi ha 14 serveis els dies laborables a més de 7 els dissabtes. La línia que concentra més expedicions, 287, és la que connecta Palau amb Barcelona. Aquí hi ha opinions més desiguals, però dominen les observacions per sobre dels elogis. I entre aquestes valoracions a peu de parada o rebudes al whatsapp de la ràdio, també hi ha altres queixes, com haver d’anar drets a segons quines hores, o autobusos força deteriorats.

Des de l’empresa operadora del servei, expliquen que les inexactituds sobre l’aplicació, a vegades, es deuen que no tots els vehicles es poden geolocalitzar i registrar dins de l’aplicació. O que la predicció de temps feta pel cercador general, com fan alguns usuaris no corresponen amb el que poden registrar internament. Tot i això, des Sagalés, el seu cap d’operacions de Caldes, Matias Moreno, admet que són conscients d’alguns retards i que l’organisme competent, la Generalitat en té constància. 

Des de Sagalés, Moreno també explica que mantenen contacte regular amb els municipis implicats on es recullen incidències i comportament d’ús de les línies cada dos o tres mesos. En el fons, apunta, és un tema de recursos, que més enllà d’augmentar-los, caldria repensar-los i, fer pressió des del territori. En aquest cas, l’Eix de la Riera de Caldes

I des de l’Ajuntament de Palau, han explicat a aquesta emissora que tenen constància de les queixes fetes pels usuaris però que no tenen competència en la qüestió. Moreno anima als municipis a fer més pressió en aquest sentit i també fa una reflexió als usuaris, ara que estan a punt de començar les obres del BRCAT. Tot i que hi haurà més expedicions cap a Barcelona, cal canviar el concepte de desplaçament i tenir present que hi ha altres zones que cal comunicar millor, com els polígons. Per altres desplaçaments, aposten per Caldes, com una mena d’estació modal des d’on poder desplaçar-se més àgilment cap a Sabadell o Granollers.

Tot plegat, tenint en compte la propera gran licitació pública de transport que s’ha de fer a partir de l’any vinent a Catalunya. Pensant en aquesta nova concessió, la tardor passada i en la jornada de mobilitat de l’AMERC es va donar a conèixer l’estudi que va encarregar l’Ajuntament de Palau per a tot l’eix. L’estudi fet per l’empresa Sinob mobilitat, proposa millores específiques a infraestructures per un valor de 300mil euros, i una millora de serveis de línies de bus, valorada en 600 mil euros.

Notícies relacionades