Queixes d’algunes famílies d’usuaris del Servei d’Atenció Domiciliària que a Palau s’ofereix a través del Consell Comarcal
El col·lectiu de professionals d’aquest servei defensen la seva professionalitat i diuen que les administracions són les que han de vetllar perquè l’empresa concessionària, compleixi

Coincidint amb el període de vacances de Nadal, es fan sentir queixes d’algunes famílies d’usuaris del Servei d’Atenció Domiciliària, el SAD, que a Palau s’ofereix a través del Consell Comarcal. Bàsicament, les observacions són en relació als horaris i la manca de coordinació dins l’empresa a l’hora de traspassar informació de la persona vulnerable que ha d’atendre. Una de les persones familiars d'usuaris del servei és Isabel Rei, una veïna que recentment, s’ha trobat amb problemes d'aquest tipus.
Des del col·lectiu de professionals d’aquest servei, defensen la seva qualificació i recorden que són les administracions les que han de vetllar per a que l’empresa que ha guanyat el concurs, compleixi. Adelaida Gómez és delegada del sindicat CCOO i presidenta del comitè d’empresa per Asistenzia, l’empresa que actualment presta el servei licitat pel consell comarcal en un lot que comprèn una vintena de municipis, entre ells, Palau. Gómez entén que les famílies usuàries siguin exigents, però defensen la seva professionalitat i formació acreditada. La majoria, tècnics d’assistència sanitària.
Actualment a Palau hi ha 5 persones per prestar servei d’assistència domiciliària a través d’aquesta empresa i poden atendre fins unes 7 persones al dia. També hi ha 2 professionals més, per altres tasques. Perceben un sou brut d’uns 1.200 euros al mes. A més, expliquen que en relació a altres municipis similars, a Palau es presten més hores de servei, a les tardes. Gómez també diu que a vegades, no tots els usuaris entenen aquestes condicions i conceben l’assistència com un servei a la carta quan no és així. El plec de condicions dels serveis també estableix prioritats.
Les queixes d’usuaris, però, també venen per la manca d’informació i el temps que triga l’empresa a restablir el servei. Isabel Rei diu que hi ha altres persones que això els ha passat i demana que la societat es mobilitzi per aconseguir millores socials per persones vulnerables.
De fet, algunes de les queixes s’han publicat a les xarxes socials, on la mateixa regidora de Serveis Socials, Patricia Freire, explica que l’Ajuntament només gestiona les demandes que hi adreça la ciutadania i que ja han fet reclamacions pertinents a l’empresa i al Consell Comarcal.
Des de CCOO Adelaida Gómez parla d’un entramat burocràtic a l’administració que no facilita les coses. Recomana als usuaris que s’adrecin als Serveis Socials de l’Ajuntament, com a principal interlocutor, que és qui ho pot traslladar a instàncies superiors. CCOO acaba de negociar un conveni a nivell autonòmic que millora les condicions de treball i sou d’aquestes treballadores, la majoria dones. Per això, expliquen, se senten fortes tant a l’hora de defensar la seva feina a nivell social, com a les taules negociadores davant de les empreses. Així com també davant de les administracions.





