Prop de 2.000 alumnes han rebut formació en mobilitat segura aquest curs

La Unitat d’Educació de la Policia Local ha reforçat la formació relativa als patinets

portal Actualitat
Prop de 2.000 alumnes han rebut formació en mobilitat segura aquest curs

En total 1.892 alumnes dels diferents centres educatius  han participat aquest curs en les activitats de la Unitat d’Educació per a la Mobilitat Segura de la Policia Local per una mobilitat segura i la prevenció d’accidents. El programa, ha inclòs formació adaptada a cada etapa educativa, des d’Infantil fins als PFI, els Programes de Formació i Inserció. En total, s’han registrat 2.200 matriculacions, ja que alguns alumnes han participat en més d’una activitat. Les sessions han treballat hàbits de mobilitat segura, civisme i responsabilitat a l’espai públic.

Una de les línies que s’ha reforçat és la formació sobre vehicles de mobilitat personal, com els patinets elèctrics. L’alumnat ha combinat sessions teòriques amb pràctiques al parc infantil de Trànsit per conèixer la normativa, detectar riscos i aprendre a circular amb seguretat.

Més enllà de l’educació viària, el programa també ha inclòs activitats de sensibilització com Game Over, amb l’Institut Guttmann, adreçada a l’alumnat de 4t d’ESO per reflexionar sobre les conseqüències dels accidents de trànsit. També s’han impartit cursos de primers auxilis a alumnes de 6è de Primària i 1r d’ESO, amb la col·laboració de Protecció Civil. En total, 340 alumnes han après actuacions bàsiques davant d’emergències.

El projecte “Mou-te amb seguretat i respecta la norma” forma part del Banc de Bones Pràctiques de la Federació de Municipis de Catalunya, amb el treball en xarxa de tots aquests agents: institucions, centres educatius i cossos de seguretat.

Notícies relacionades