Palau-solità i Plegamans ja és a punt per un nou Mercat Medieval que preveu recuperar volum, varietat i espectacle
L'edició 23 de l'esdeveniment tindrà aquest any prop d'un centenar de parades i una quarantena d'activitats

Palau-solità i Plegamans ja està engalanat per obrir de nou un Mercat Medieval en una edició, la número 23, que arriba amb expectació. Els dies previs es viuen amb nervis i molta feina al darrere, però també amb la confiança que el bon temps i el públic acompanyin segons confia Gemma Montiel regidora de Comerç, Turisme, Fires i Mercat Municipal.
Enguany, l’organització del mercat va a càrrec de l’empresa Artístic Events, guanyadora de la licitació pública per un import de 14 MIL euros, IVA exclòs, després que l’edició de l’any passat fos polèmica, per la poca oferta, a més de la pluja. Aquest 2026 el concurs de licitació no ha estat tan concorregut i a les portes del mercat i les expectatives són mes altes.
Aquesta setmana, un petit grup persones de l’empresa s’ha encarregat de tots els preparatius d’un mercat que mobilitza a més d’un centenar de persones de l’equip tècnic, a més de paradistes, artesans, actors i músics sota la coordinació del palauenc Jordi Ruano.
A més de les 75 parades, cal comptar-hi la presència d’espais municipals i d’entitats que fan pujar la xifra gairebé al centenar, amb una programació amb una quarantena d’activitats repartides per tot el recinte. Entre les novetats, destaca l’augment dels cercaviles i del teatre itinerant, així com propostes pensades especialment per al públic familiar i infantil, com el nou drac Malababa. Tot plegat amb l’objectiu que el visitant no només passegi pel mercat, sinó que visqui les històries que es trobarà davant seu.
L’escenari del Castell, amb una decoració que havia de ser amb el valor patrimonial de l’edifici decorat, torna a ser un dels grans reclams del mercat. Un atractiu que, any rere any, també porta visitants de fora del municipi. L’edició d’enguany també servirà per començar a mesurar amb més precisió el nombre de visitants i valorar l’impacte econòmic i turístic de l’esdeveniment, de cara futures edicions.
Amb tot a punt, aquesta setmana el mateix alcalde i la regidora no han parat de convidar la ciutadania a pujar al castell i deixar-se sorprendre per un mercat medieval que recupera volum, varietat i espectacle. L’aperitiu medieval, té lloc avui en el tradicional sopar temàtic que ofereix l’entitat Palau Medieval, que com activa bona part dels seus integrants, al llarg del cap de setmana, en els tallers i exhibicions que oferiran per a tots els públics.
El recinte del mercat obrirà de manera oficial demà a les 11, tot i que una hora abans ja estarà en marxa la sortida de dibuix urbà, organitzada per la Torre Folch. Després de la passejada inaugural, a tres quarts de dotze començarà la primera cercavila musical i la primera aparició de la família Plegamans. El primer torneig d’aquesta edició serà també a les 12 i el primer conta contes, a dos quarts d’una. Així s’aniran alternant actes de petit format de caire infantil i els itinerants, al llarg de tot el matí, amb grups de caire local com La Torna i Hawara que torna al Mercat. La fórmula es repeteix a la tarda i s’allarga fins les 10 de la nit, quan es dona la primera jornada per tancada al recinte.
A l’edició d’aquest any també cal sumar-hi la ruta Els Secrets Medievals de la Vila: la gimcana digital que convida als participants a trobar un personatge medieval, que es pot fer a través del QR que inclou el programa del mercat. I també en dues sessions: dissabte a les sis de la tarda i diumenge a dos quarts de dotze.
L’endemà diumenge, la jornada comença a dos quarts d’onze, amb un taller de puntillisme, seguint el mateix esquema: conta contes, cercaviles, el drac Malababa i la família Plegamans fent de les seves. A les vuit del vespre de diumenge, una nova cercavila musical de La Torna, tocarà a plegar parades del mercat d’aquest 2026.
Es manté el servei gratuït de bus llançadora, amb vehicles adaptats, per facilitar l’accés al recinte del castell, que surten aproximadament cada quinze minuts, del carrer Folch i Torres, al costat del pavelló. La Karpalila, d’informació i prevenció de violències masclistes s’instal·larà dissabte a la tarda i al vespre i, diumenge a la tarda.





