L'incendi forestal de Sentmenat i Caldes de Montbui continua actiu i ja porta més de 150 hectàrees cremades
Voluntariat de l'ADF de Palau-solità i Plegamans segueix col·laborant intensament en l'operatiu d'extinció d'un foc que té múltiples focus

Palau-solità i Plegamans segueix pendent de l'evolució de l'important foc forestal que es va declarar ahir al migdia a Sentmenat i que també afecta Caldes de Montbui. A les cinc de la tarda d'aquest dimarts, segons informen els Bombers de la Generalitat, hi treballen 71 dotacions terrestres, 6 de les quals, aèries. Hi ha abundants focus secundaris i s’està revisant indústries i habitatges afectats amb el Grup d’Estructures Col·lapsades. El balanç oficial és ara per ara de 152 hectàrees cremades.
Entre els agents que hi treballen, hi ha des del migdia d’ahir, un grup de d'entre 3 i 5 persones de l’Agrupació de Defensa Forestal de Palau, segons ha confirmat un dels seus voluntaris Pol Grau. Al llarg del dia, han fet relleu per renovar l’equip humà, d’acord amb les possibilitats i necessitats del cos que compta amb 8 voluntaris. També Protecció Civil de Palau està en situació d’alerta i pendent d’activar-se si així els ho demanen, en aquestes tasques complementàries de gestió de l’incendi.
Per veure l'evolució del gran incendi, s'està sobretot molt pendent del comportament dels elements meteorològics que, segons l'aficionat a la meteorologia palauenc, Tito Harley, cal estar alerta de com evolucionen a les pròximes hores, tenint en compte que s’ha complicat al migdia, pel canvi del vent i per la simultaneïtat d’incendis aCatalunya, que avui continua.
Avui és un dels dies més intensos i amb risc extrem d’incendi forestal i amb el Pla PROCICAT activat per onada de calor. Per això es demana extremar la prudència. Evitar qualsevol conducta que pugui provocar foc i trucar al 112 si es veu fum o flames en un indret nou.





