La Comunitat Energètica de Palau s'obrirà d'entrada amb unes 150 places

La CEM preveu oferir abans de finals d'any excedents d'energia solar provinents d'equipaments municipals

portal Actualitat
La Comunitat Energètica de Palau s'obrirà d'entrada amb unes 150 places

El projecte de la CEM, la Comunitat Energètica Municipal es presenta a la ciutadania, amb l’objectiu de crear un grup d’unes 150 llars abonades, que es beneficiarien dels excedents generats a partir de tres instal·lacions solars de diferents espais municipals. Així es va explicar en l’acte informatiu que l’Ajuntament va organitzar aquest dissabte passat a l’Auditori Lluís Ventura de la Biblioteca i on hi van assistir una trentena de persones. Ferran Batlle, enginyer de Panglos, l’empresa encarregada de l’estudi subvencionat per la Diputació per encàrrec de l’Ajuntament, va conduir bona part de l’acte amb ànim divulgatiu.

La comunitat energètica funcionarà a partir de les instal·lacions solars principals equipaments públics del municipi. D’aquests s’ha de generar suficient energia solar per poder repartir de manera equitativa l’accedent energètic als habitatges subscrits al pla. El Pavelló, l’Escola Folch i Torres i l’Espai Esportiu de Can Falguera seran els punts inicials d’aquest pla energètic que té la previsió d’iniciar-se a finals de 2026. D’entrada s’oferiran 159 places en les quals l’Ajuntament es compromet adjudicar un 1 kilowat per habitatge i  per any a canvi d’una quota anual d’uns 49€.

Segons els càlculs, es preveuen uns 150€ euros de benefici, que serien el que guanyaran els veïns adherits al pla energètic i situats a 2 quilòmetres a la rodona dels espais solars. A la xerrada també es parlar d’una petita zona urbanitzada de Can Falguera. Una explicació va fer aixecar preguntes als presents.

 Les bases per poder accedir a les places d’abonament  es publicaran durant els pròxims mesos als canals oficials. Es garanteix  un any de contracte prorrogable a 4, si no es revoca explícitament la sol·licitud. Sergi Plaza regidor d’Innovació i Eficiència Energètica, valorava amb satisfacció aquest primer acte sobre la CEM.

El camp de futbol, les naus de la brigada i el centre cívic entre d’altres, son algunes de les futures extensions del pla que de moment obre 159 places que es podran sol·licitar a partir de l’últim trimestre de l’any.

Notícies relacionades