La Biblioteca l'Alzina incorporarà una hora blava per a persones autistes o amb sensibilitat sensorial
Serà un perdiode de temps amb menys llum i soroll, i que també oferirà materials específics

Palau guanya un nou espai inclusiu de color blau. Aquest és el color que s’identifica l’autisme i amb el qual també es té en compte aquelles persones amb sensibilitat sensorial. Ara la biblioteca municipal anuncia que obre una hora blava per a infants. Serà a partir del divendres 6 de febrer, segons explicava a Ràdio Palau la directora de la biblioteca L’Alzina, Marga Aragón.
Aquesta iniciativa que arrenca, en part, pel suggeriment d’una mare té l’objectiu d’eliminar barreres a un espai que, diu Aragón, es basa en el dret d’accés a la cultura. I més, tenint en compte que el concepte de biblioteca ha anat canviant amb els anys amb la incorporació de noves activitats, més enllà de ser un lloc per llegir.
Aquest objectiu inclusiu està pensat en les dues direccions, també per la resta d’usuaris que desconeixen alguns trets d’aquests infants amb sensibilitat sensorial i que a vegades, realitzen tic fònics o moviments involuntaris o repetitius. Inicialment, i la mateixa biblioteca s’informarà de l’inici de l’hora blava, tot i que es vol anar més enllà amb el procés de sensibilització. Per a l’hora blava també s’han adquirit materials sensorials especials i llibres adaptats
Aquesta acció blava també va més enllà. També inclourà un sistema de senyalització específic, amb pictogrames sobre els principals usos i espais de la biblioteca. D’aquesta manera, Palau suma un nou espai municipal pensant en aquest tipus d’inclusió que en els darrers anys s’ha incorporat en la Mostra de Cinema Badalaboca, a la Rua de Carnestoltes o a la Cavalcada de Reis. En els darrers anys alguns supermercats també aposten per la franja anomenada l’hora tranquil·la, amb menys afluència de públic i on se suavitza la intensitat de llum i de so.





