La Biblioteca L’Alzina enceta la tercera temporada dels clubs de lectura
Els dos clubs reprenen les sessions amb una programació que combina autors catalans, clàssics i trobades amb escriptors

La Biblioteca L’Alzina posa en marxa aquesta setmana la tercera temporada dels seus clubs de lectura, coincidint amb el tercer aniversari del nou equipament. L’escriptor palauenc Carlos Martín Portugal i la periodista literària Conxi Sanchez tornen a conduir les trobades.
‘Darrere les Lletres’, conduït per Martín Portugal, proposa explorar el procés de creació de les obres, l’univers dels autors i autores i la relació que hi estableixen les persones lectores. El club inicia la temporada l’1 d’octubre amb totes les places cobertes i bones expectatives.
La programació d’enguany aposta per la proximitat i inclou obres d’autors catalans com Irene Solà, Mercè Rodoreda, Albert Sánchez Piñol i Martí Gironell. Les sessions també abordaran obres de figures consolidades com Stefan Zweig, Italo Calvino, Manuel Chaves Nogales i Almudena Grandes. Darrere les Lletres es reuneix el primer dijous de cada mes.
‘Cerquem les Claus’ encara té places disponibles
El club ‘Cerquem les claus’, conduït per Conxi Sanchez i centrat en la novel·la criminal i fantàstica, estrena temporada el dimecres 7 d’octubre a dos quarts de set del vespre. Encara hi ha places disponibles.
Sanchez reivindica el gènere negre com una literatura de primera categoria i combina autors emergents amb noms consolidats. El curs comença amb El somriure de Darwin, d’Anna Maria Villalonga, una obra situada al límit d’altres gèneres però amb una clara atmosfera negra.
Sempre que sigui possible, el club facilitarà que lectors i autors comparteixin espai durant una part de les sessions. La programació preveu la participació de creadors de proximitat com Nil Kandel, autor calderí de Les flames de l’odi, i Rosa Ribas, creadora de la sèrie de detectius Hernández, a més de referents en català com Manuel de Pedrolo. La conductora destaca la fidelitat de les participants, majoritàriament dones, que continuen vinculades al club en aquesta tercera temporada.
Inscripcions a la Biblioteca
Per inscriure’s a ‘Cerquem les Claus’ o incorporar-se a la llista d’espera de ‘Darrere les Lletres’, cal adreçar-se a la Biblioteca L’Alzina. Els dos clubs reuniran regularment una quarantena de persones. A aquesta oferta s’hi suma el Club Llegint-te del Taller de les Arts, que va iniciar el curs la setmana passada i aplega un nombre similar de participants en les tertúlies mensuals del darrer dijous de mes.





