Junts per Palau desvela que Pep Puig serà el seu cap de llista a les pròximes eleccions municipals
El periodista i editor de la revista L’Informatiu es va presentar davant d’una setantena de persones a l’auditori de Can Cortès, en un acte amb la participació del portaveu de Junts al Senat, Eduard Pujol

Junts per Palau ha presentat Pep Puig com a cap de llista per a les pròximes eleccions municipals. Puig, periodista i actual editor de la revista L’Informatiu, va explicar els motius que l’han portat a fer el salt a la política en un acte celebrat a l’auditori de Can Cortès, que va reunir una setantena de persones.
L’acte va comptar amb la intervenció d’Eduard Pujol, també periodista i actual portaveu de Junts al Senat, que va repassar la trajectòria professional del candidat. Pujol va destacar la passió per la feina i la vocació de servei públic com a elements compartits entre el periodisme i la política.
Durant la seva intervenció, Puig va vincular la seva experiència professional amb els principis que vol traslladar a l’acció política: informació clara, rigor, empatia i construcció col·lectiva. En aquest context, va criticar l’actual equip de govern per la manca de transparència.
Crítiques a la gestió municipal
El candidat també va qüestionar la gestió econòmica municipal. En referència a dades de la Sindicatura de Comptes, va afirmar que els estalvis de l’Ajuntament s’han reduït de manera dràstica.
En matèria d’habitatge, Puig va referir-se al cas de Can Riera i al ritme d’execució d’altres projectes d’habitatge protegit. També va avançar que defensa una gestió flexible del servei d’aigua potable i va criticar el caràcter restrictiu que, segons va sostenir, tenen els plens municipals en l’àmbit de la participació.
Tot i les crítiques, el candidat va apel·lar al consens entre els grups del consistori per impulsar grans projectes de poble que perdurin en el temps i no es reverteixin amb cada canvi de mandat. Puig va tancar la presentació amb una crida a generar il·lusió col·lectiva i va exhibir el lema de precampanya.
Compromís amb la independència editorial
Puig va assegurar que mantindrà una darrera etapa professional al capdavant de L’Informatiu fins al final del procés electoral. Segons va remarcar, aquesta tasca es desenvoluparà al marge de qualsevol interferència partidista i preservarà la llibertat de premsa i la pluralitat.
El candidat va agrair especialment la dedicació de Laura Navarro al partit durant els darrers deu anys i també va esmentar l’actual portaveu, Ovidi Popescu. L’acte, al qual van assistir càrrecs comarcals de la formació, el va obrir el cap de l’executiva local, Joan Payola, amb una intervenció crítica amb la gestió del govern municipal.
El context preelectoral
Junts per Palau és la tercera formació que, des de la primavera, dona a conèixer el nom del seu cap de llista i la primera que ho fa en un acte obert a la ciutadania. El PSC té previst presentar Giovanna Sánchez en un acte a la plaça de la Sardana, després que l’assemblea local socialista n’anunciés el nom el maig passat. A mitjan abril, l’assemblea d’Esquerra Republicana va comunicar que l’actual alcalde, Oriol Lozano, repetiria com a candidat. I la CUP, per la seva banda, va anunciar al juny la voluntat de tornar a concórrer als comicis amb una candidatura encapçalada per tres noms, sense confirmar-ne encara l’ordre definitiu.





