Creix el nombre de famílies participants a l’espai 0-3 des de l’inici de curs

Aquest espai de famílies avui ha acollit una sessió dedicada a la sexo afectivitat en la primera infància

portal Actualitat
Creix el nombre de famílies participants a l’espai 0-3 des de l’inici de curs

El nombre de famílies participants a l’espai 0-3 està creixent des de l’inici d’aquest curs la tardor passada. Actualment ja són deu les persones que prenen part, de manera regular en un espai que té l’objectiu d’acompanyar mares i pares, en la primera etapa de la infància. Avui aquest ’Espai de Famílies ha acollit avui una sessió especial dedicada a la sexo afectivitat en la primera infància.

La sessió ha anat a càrrec de Júlia Sánchez, directora de la cooperativa La Ciranda, que col·labora amb el Consell Comarcal per impulsar espais d’acompanyament i orientació a les famílies amb infants petits. Sánchez ha explicat que, tot i que parlar de sexualitat i relacions íntimes encara és un tabú, les famílies tenen la necessitat d’abordar molts dubtes que apareixen tant en el postpart com en la convivència amb infants de 0 a 3 anys. Per això, la trobada ha treballat dos àmbits: d’una banda, els canvis que viuen els adults després pares i sobretot mares. De  l’altra, també s’ha parlat de com acompanyar els infants en aspectes com l’exploració del propi cos, el canvi de bolquers, la higiene o l’ús de paraules adequades per referir-se als genitals.

La directora de La Ciranda també remarca que aquests aprenentatges també ajuden a prevenir situacions de malestar o vulnerabilitat, més endavant. Durant la sessió, Sánchez ha portat diversos materials pedagògics com nines de naixement vaginal i per cesària, models anatòmics de tela i contes il·lustrat que faciliten posar paraules i generar converses amb naturalitat dins les famílies. 

L’activitat forma part d’un seguit de trobades que es duen a terme a diferents municipis, a través d’un acord entre la Regidoria d’Educació i el Consell Comarcal, amb l’objectiu de donar espai de cura col·lectiva i de resposta a inquietuds reals que expressen les famílies en aquesta etapa vital. El grup que va començar amb una mitja dotzena de famílies amb nadons, s’ha ampliat fins a deu membres. Actualment, n’hi ha 7 més en llista d’espera.

Notícies relacionades